Subject: ITS direktiiv 2023/2661
From: Enriko Laanemäe <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Mon, 21 Oct 2024 11:00:37 +0300

Tere

Pöördun Kliimaministeeriumist seosest ITS (Intelligentsed 
Transpordisüsteemid) direktiiviga 2023/2661 - 
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex%3A32023L2661> 
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex%3A32023L2661

Olen käesoleval hetkel koostamas vastavustabelit ning sellest tulenevalt 
paluksin Andmekaitse Inspektsioonilt tuge. Artikkel 10, mis puudutab 
andmekaitset ja eraelu puutumatust käsitlevaid norme (3) viitab 
anonüümimisele - Kui anonüümimine on tehniliselt teostatav ja andmete 
töötlemise eesmärke on võimalik saavutada anonüümitud andmetega, kasutatakse 
anonüümitud andmeid.

Eesti seadusaktidest ma ei leia ühtegi sarnast sätet. IKS §6 lg 1 käsitleb 
pseudonüümimist, mis on välja toodud ITS direktiivis Artikkel 10 (4).

Sellest tulenevalt sooviksin küsida ja uurida, miks IKS ei sisalda andmete 
anonüümimisega seotud sätet? Kas põhjuseks võib pidada, et anonüümimine ei 
ole tehniliselt teostatav?

Tänan vastuse eest juba ette!

Kõike paremat

Enriko Laanemäe

Digitranspordi valdkonnajuht

Liikuvuse arengu ja investeeringute osakond

Kliimaministeerium

+372 521 2249

Suur-Ameerika 1, Tallinn